fredag 13 augusti 2010

Semesterstickning - tema klänningar


Under mina veckor på Kreta blev det bland annat två små barnklänningar. Info om garn och mönster finns här. Den stora utmaningen blev att försöka fånga ettåringen på bild iförd klänningen...






















Och om hon väl stod stilla så vände hon garanterat ryggen till mig innan jag hann knäppa av bilden...



















Till slut fick farfar rycka in och fånga den lilla prinsessan, som då bjöd på en liten prinsessvinkning! ;)



















Och såklart ville även storebror prova lillasysters klänning. Möjligtvis i kortaste laget och dessutom bak och fram, men vad gör väl det?!


















Den andra lilla klänningen väntar ännu på att få träffa sin nya ägarinna!




















2 kommentarer:

  1. Ser ut att vara ett väldigt bra mönster, är det eget eller har du köpt/hittat på nätet? Jag söker efter ett mönster på en klänning för att bara använda mig av axelpartiet då jag vill ha mormorsrutor under men de flesta mönster tycker jag börjar nerifrån o går uppåt o så är de bara i 2 stycken. Vill du dela med dig av mönstret om det inte är skyddat på nåt vis så hör gärna av dig på familj.z @gmail.com (inget mellenrum i adressen men får så mycket skitmail annars ;-) Jättefina klänningar iaf!

    SvaraRadera